Skip to main content

Wat is Toppa?

Toppa biedt vacaturemarketing en recruitmentoplossingen aan voor mkb-bedrijven, waarbij zij vacatures namens deze bedrijven invullen. Wat hun aanbod uniek maakt, is dat ze big data, gedragspsychologie en online marketing combineren in een eigen Wervingsplatform. Hierdoor werven ze gemiddeld 83 % van vacatures binnen 8 weken, vaak goedkoper dan via recruiters en met veel meer resultaat dankzij unieke vacaturepagina’s en hypertargeting.

Hoe gaat u in zijn werking?

Het bedrijf neemt contact op met Toppa als ze geïnteresseerd zijn of de mensen van het salesteam bellen zelf naar je bedrijf. Als zij dan geïnteresseerd zijn, komt er eerst een fotograaf/tekstschrijver langs. Zij gaan dan aan de slag om de juiste vacature voor jullie te maken. Als ze de tekst af hebben dan sturen ze alle informatie die zij hebben opgehaald naar het maakteam en zij gaan een vacature in hun stijl maken. Zij maken gebruik van meta om hun vacatures op te zetten. Ze maken vier verschillende soorten vacatures, voor elk persoon uit de disc. Zij zorgen dat alles klopt en sturen het op naar de klant voor feedback. als alles goed is dan zetten ze hem op een maandagmorgen online.

Hoe ziet het bedrijf eruit?

Het bedrijf heeft 26 mensen in dienst in verschillende sectoren. De eerste sector is sales, deze werknemers gaan langs de bedrijven om erachter wat hun doelen zijn en wat ze van hun verwachten. De tweede sector is operatie, deze werknemers houden online contact met de bedrijven over de vacatures en werken de vacatures voor hun uit. Zij zorgen er ook voor dat alle betalingen en het contact in orde is. Als laatste sector heb je de consulten, de werknemers nemen de telefoons op en houden contact met het bedrijf als er iets mis is elke week.

Wie beschouwen ze als de grootste concurrenten en op welke manieren spelen ze in op actuele marktontwikkelingen?

De concurrenten zijn andere bedrijven die ook vacatures promoten of werkgevers aantrekkelijk neerzetten, zoals Reyvnu of Strong Originals. Wat je nu veel ziet, is dat de arbeidsmarkt superkrap is: bedrijven vinden het lastig om mensen te vinden en veel mensen die wél interessant zijn, zoeken niet actief naar een nieuwe baan. Daar spelen ze op in door slim gebruik te maken van data, online marketing en hypertargeting. Daarmee bereiken ze ook de mensen die niet per se op Indeed of andere vacaturebanken kijken, maar wél openstaan voor een nieuwe uitdaging. Zo helpen ze bedrijven sneller en slimmer aan nieuw personeel.”

Hoe kom ik bij deze stageplek?

Ik ben hier terecht gekomen door een vriendin van studie. Haar vader kent de eigenaar van Toppa. Zij is hier toen op gesprek gekomen, ze vond het zo leuk dat ze mij heeft gevraagd om ook op gesprek te komen. Natuurlijk wilde ik dat ook, want ze klonk erg enthousiast over deze stageplek. Mijn gesprek was heel snel klaar eigenlijk, binnen 15 minuten. Het voelde erg goed en de klik was er meteen. Toppa zit in Nijkerk dus met reizen was het ook heel goed te doen.

Leave a Reply